Køb Græsfrø og Maskiner til din græsplæne og få altid fri fragt!

Handelsbetingelser

Juridisk navn: Ny Græsplæne
Adresse: Virup Skovvej 84, 8530 Hjortshøj
CVR-nummer: 30 39 91 02
E-mailadresse: sorennicholson@gmail.com
Tlf. 60 76 14 01

Priser

Alle priser på Græsnørden.dk er angivet i danske kroner (DKK) og er inklusive 25 % moms. Alle priser er dagspriser og opdateres løbende, da websitet opdateres dagligt.

Betaling

På Græsnøreden.dk kan du betale med kreditkort og Paypal.   

Aftaleindgåelse

Du skal ved hvert køb acceptere vilkårene i handelsbetingelserne. Du opfordres til at læse betingelserne grundigt igennem og gøre dig bekendt med de forpligtelser og rettigheder, som vilkårene giver dig.
På Græsnørden.dk kan købsaftaler med børn og unge under 18 år kun indgås af forældre eller andre, der lovligt kan handle på barnet eller den unges vegne. Alle kontrakter indgås på dansk.

Levering

Fragtprisen bliver oplyst inden du godkender din bestilling. Prisen afhænger af hvilken leveringsmetode der vælges. For levering til udland, gælder særskilte fragtpriser, kontakt derfor vores kundeservice.
Hvis man ønsker sin ordre leveret, uden man er hjemme, er dette også muligt. Følg blot vejledningen på vores shop. Hvis man vælger denne løsning, overgår risikoen for varen til dig, når varen er afleveret.
Du bør derfor undersøge varen snarest muligt og kontakte os med det samme, hvis pakken viser tydelige tegn på skade. Du skal være opmærksom på, at det kan være svært at bevise at en skade er sket inden levering, når pakken er leveret og har stået uden opsyn.
Vi anbefaler på det kraftigste at man kontrollerer varen/pakken for transportskader inden kvittering for modtagelsen.
Kontakt os hurtigst muligt hvis varen lider af en skade.
Læs evt. mere under punktet Reklamation.
Er varen/emballagen beskadiget, kan du enten nægte modtagelse, hvorefter fragtmanden tager pakken med retur. Vi skal herefter kontaktes. Du kan også modtage pakken, men kvittere på fragtbrevet "Modtaget med forbehold" og indholdet af pakken kan tjekkes efter fragtmanden er gået. Opdager du først skaden, efter du har åbnet pakken, skal du henvende dig hos os.

Det er vigtigt at emballagen bevares for evt. senere besigtigelse af transportør. Synlige defekter eller mangler bør anmeldes til Græsnørden.dk på leveringsdagen eller senest dagen efter.
Alle leverancer leveres til første dør i stueetagen, rampe- eller gadeplan.

På varer i webshoppen kan du se den forventede leveringstid. Den angivne leveringstid er den afsendelsestid, producenten har oplyst os. Denne leveringstid opdateres løbende ud fra vores leverandørs lagerstatus. Derfor er det en forventet leveringstid du ser på siden og i ordrebekræftelsen således ikke nogen garanti for, at du har produktet til den angivne tid, men vi vil altid bestræbe os på rettidig levering.
Levering til ikke-brofaste øer
Vi leverer til din dør på en række af de største ikke-brofaste øer i Danmark. Levering til øer som ikke fremgår af nedenstående liste sker til færgelejet på fastlandet. Vi leverer til din dør på følgende ikke-brofaste øer:
3700-3799 Bornholm  -  5960, 5970 og 5985 Ærø  -  6720 Fanø  -  7884 Fur  -  8305 Samsø  -  8592 Anholt  -  9940 Læsø
Bor du på en ikke-brofast ø som ikke fremgår af listen, sker levering til færgelejet på fastlandet, hvorfra du selv er ansvarlig for at få fragtet varen hjem til dig. Du har ansvaret for varen fra vi har afleveret forsendelsen ved færgelejet, og alle oplysninger omkring leveringstid gælder for levering til færgelejet.
Levering af varer anses for sket, når fragtmanden har leveret varen på bestillingsadressen, og kunden har modtaget varen. Vælges det, at varen må stilles, har du selv ansvaret for varen, så snart fragtmanden har stillet varen på modtageradressen. Skulle du ikke være der til at modtage en vare, som ikke må stilles, vil varen blive forsøgt leveret igen efter aftale med dig. Græsnørden afholder omkostninger ved 1. genudkørsel af varen, derefter betaler kunden efterfølgende genudkørsler.

Bestilling

For at foretage et køb på Græsnørden.dk skal du igennem 5 trin.

1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kurven
2. Indtast dine personlige oplysninger.
3. Vælg betalings- og forsendelsesmetode.
4. Læs og godkend vores handelsbetingelser.
5. Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend beløbet.

 

Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti, eller den sidste del.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til sorennicholson@gmail.com.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste ca. 500,- inkl. moms.
Udgiften for returnering/returfragt afholdes af dig

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varens emballage er brudt, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi tilbageholder betalingen indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du fremsender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Græsnørden.dk
Virup Skovvej 84
8530 Hjortshøj
Du kan også fortryde købet ved at give os besked, og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. Sendes varen med Post Nord skal den sendes "med omdeling" - gør den ikke det vil pakken komme retur.

Reklamation

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, vil Græsnørden.dk tage stilling til, om varen skal repareres, ombyttes, om du skal have pengene tilbage eller evt. have afslag i prisen, alt afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Græsnørden.dk skal kontaktes inden varerne sendes retur. Hvis varen er blevet skadet under transporten, er det bedst at klage omgående.
Græsnørden.dk kan ikke holdes ansvarlig for vare, kunden selv har givet sit samtykke på "må stilles uden kvittering".
Hvis du har fået defekte eller fejlleverede varer, eller ønsker du at reklamere over en vare, anbefaler vi at du sender en email med angivelse af fejlen og kopi af den oprindelige kvittering, for at give en hurtigere sagsbehandling. Vi vil herefter give dig instruktioner om den videre proces.
Vi anbefaler på det KRAFTIGSTE at du ikke tager en vare i brug, før reklamationen er færdigbehandlet.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Græsnørden.dk
Virup Skovvej 84
8530 Hjortshøj
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav
Græsnørden.dk dækker ikke håndværkere eller andre udgifter i forbindelse med demonteringen og genmonteringen af produktet.

Ejendomsforhold

Græsnørden.dk forbeholder sig ejendomsretten til leverede varer, indtil hele købesummen er betalt fuldt ud. Retstvister imellem parterne skal anlægges ved forbrugerens værneting eller efter aftale, ved Retten i Århus.

Reklamationsret – erhvervskøb

Med mindre andet er aftalt ydes erhvervsdrivende alene 12 måneders reklamationsret, idet evt. reklamation skal ske straks en fejl eller mangel konstateres. Erhvervsdrivende har pligt til at foretage en sådan undersøgelse af en købt vare, som ordentlig forretningsbrug kræver. Parterne har i medfør af Retsplejelovens § 245 aftalt, at evt. retstvister imellem parterne skal foregå ved Retten i Århus.

Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig. Oplysningerne afgivet til Græsnørden.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Logstatistik

På Græsnørden.dk benytter vi logstatistik. Dette er et system som indsamler oplysninger om eks. hvor mange besøgende der har været, hvor de kommer fra osv. Formålet med logstatistikken er at kunne optimere funktionen af websitet til gavn for kunderne.  Dataansvarlig er Græsnørden.dk.  Som registreret hos Græsnørden.dk, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Hvis du ønsker en kopi af ordrebekræftelse kan du få denne tilsendt. Disse rettigheder har du efter persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Græsnørden.dk via e-mail. 

Anvendelse af Cookies

En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (fx. et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er. Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website fx. et indtastet brugernavn i forbindelse med login til en særlig sektion på webstedet.  En cookie lagres på brugerens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan vælge at slå cookies helt fra.  På Græsnørden.dk anvendes cookies med det formål at skabe øget brugervenlighed.  Du kan slette cookies i Internet Explorer under menuen »Funktioner« - »Internetindstillinger« - »Slet cookies«.
Læs mere om vores brug af Cookies her.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte sorennicholson@gmail.com Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
 
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr